The Boardroom

Benjamin Veenstra 11-10-2018
585 keer bekeken 0 reacties

Bekijk hier alle mooie, inspirerende, vernieuwende ideeën van 2018.

In the Boardroom is er plek voor 25 ondernemende jongeren. Ze krijgen training en inspirerende talks van start-ups, ervaren ondernemers, designers en trainers die allemaal succesvol zijn. Doel? Ede aantrekkelijker maken voor start-up talent door te bouwen aan een community rondom ondernemerschap.

Een mock up in elkaar zetten, een pitch deck maken en een awesome pitch géven, FOMO creëren, online en offline marketingstrategieën bedenken, met vrienden of klasgenoten een bescheiden startkapitaal bij elkaar verzamelen. Allemaal thema’s die steeds gangbaarder worden onder (jong) volwassenen, die iets hebben met ondernemerschap. Dankzij bedrijven en initiatieven zoals Blendle, Ace & Tate, Daily Paper, VanMoof en Young Creators komt het ‘start-up wereldje’ voor veel Nederlandse jongeren steeds dichterbij. Sterker nog! We zien dat veel jongeren geïnspireerd raken om eigen ideeën uit te werken om vervolgens een product of dienst in de markt te zetten. Soms lukt het, vaak niet. Nooit horen we dat ze er spijt van hebben gehad. Het gevoel dat je met iets bezig bent dat je zelf hebt bedacht en waar andere mensen waarde aan hechten, door het te kopen (of niet) is onbetaalbaar. ‘Daar kan geen school niet tegenop’. 

Vaak zoek je als jonge ondernemer je heil buiten de school. We kennen de klassieke voorbeelden van Steve Jobs en Mark Zuckerberg,  die zelfs hun academische carrière vroegtijdig afbraken om zich 100 procent te richten op het realiseren van hun eigen ideeën. Wat hierbij vaak vergeten wordt is dat de omgeving en tijdsgeest waarin zij - Jobs en Zuckerberg -  leefden in de beginstadia van Apple en Facebook een cruciale rol heeft gespeeld in de beslissing om hun eigen dromen na te jagen. Simpel gezegd: er was een community van gelijkgestemden, die elkaar inspireerden, aanmoedigden en uitdaagden. Vaak ontstaan dergelijke communities organisch, soms vanuit een persoonlijk initiatief. Wij gaan voor het laatste, specifiek in Ede. We willen een start-up community creëren, gerund door en voor jongeren - The Boardroom Ede.  

Het idee

The Boardroom is een platform voor scholieren en studenten in Ede met een idee, een interesse of een passie voor ondernemerschap. Deze leerlingen en studenten zijn er genoeg. Mogelijkheden om hier ‘24/7’ mee bezig te zijn en nieuwe kennis en inspiratie op te doen, beperken zich echter vaak tot school. Daarbuiten is er - voor zo ver wij hebben gehoord van lokale jongeren en beleidsmakers - geen platform dat in hun behoeftes voorziet. Daar gaan wij graag verandering in aanbrengen. We hebben de nodige kennis en  ervaring hoe je zo’n platform - van en voor jonge, gedreven mensen met ambities in ondernemerschap - kunt opbouwen. In 2017 hebben wij namelijk met succes The Boardroom Hilversum opgericht. Het realiseren van een vergelijkbaar platform zou in onze optiek een aanwinst voor (de jongerengemeenschap van) Ede zijn. 

Het doel

In The Boardroom is er plek voor tenminste 25 ambitieuze (startende) ondernemende jongeren uit Ede. Het is geen vereiste dat ze een bedrijf(idee) hebben, maar wel een grote interesse hierin. The Boardroom heeft als hoofddoelstelling: 

een community creëren waarin jongeren - met een idee, interesse of passie voor ondernemerschap - nieuwe kennis, inspiratie en ervaringen kunnen opdoen

Concreet betekent dit - als je een plaats in The Boardroom Ede hebt veroverd - dat je:

  1. 10 masterclasses, workshops en lezingen krijgt van een diverse groep succesvolle (jonge en ervaren) ondernemers uit Ede en omgeving.
  2. Een half jaar lang persoonlijke begeleiding krijgt om je eigen idee, concept of dienst verder te ontwikkelen en professionaliseren. 
  3. Training krijgt om je idee te pitchen aan inspirators en investeerders en hiermee een investering kan winnen.
  4. Ambassadeur wordt van The Boardroom Ede en het project onder de aandacht breng in o.a. de media en op scholen, zodat de community en naamsbekendheid groeit.
  5. Het programma afsluit met een eind-event rondom ondernemerschap, voor en door jongeren georganiseerd.

Het groeiperspectief

Het bouwen aan een community is een proces dat wél door initiatief nemen in gang gezet kan worden, maar tegelijkertijd van veel factoren afhankelijk is. We weten uit ervaring dat een (school)jaar hier niet genoeg voor is. Het vergezicht is om van The Boardroom een begrip te maken onder de ambitieuze jongeren van Ede. Als deelnemer is het de kans om je eigen onderneming een stap verder te brengen en voor jongeren met een (latente) behoefte of nieuwsgierigheid voor ondernemerschap biedt The Boardroom Ede verschillende interessante, laagdrempelige events. Het aangaan van samenwerking met lokale ondernemers en het zoeken naar sponsoren om naar verloop van tijd steeds meer zelfstandig te worden is hier onderdeel van.

Afbeeldingen

Reageren

Twitter

Op de kaart

0  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

 
 
We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...